Friday 20 September 2013

Pertandingan UMNO 'fairplay' bukan macam DAP

Hari ini pukul 8 pagi hingga 5 petang adalah hari penyerahan borang bertanding di PWTC. 

Kami harap UMNO menunjukkan contoh pertandingan yang sihat dan tak main jahat, kotor dan sentiasa jaga kepentingan parti terutama hindarkan politik wang..

                             

Jangan sampai gilakan calon, Bahagian jadi pecah belah dan akhirnya parlimen kalah. Janganlah berlaku nakkan sangat jadi ketua hingga satu negeri kita tewas.


Harapnya UMNO amalkan politik yang shat dan positif buat parti. Tak macam DAP...



Bekas naib pengerusi DAP, Zulkifli Mohd Noor mendakwa pemimpin atasan DAP mendapat kelebihan berbanding calon lain untuk berkempen untuk pemilihan ahli jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu pada 29 September ini.

Tanpa menamakan pemimpin atasan dimaksudkan, Zulkifli mendakwa golongan pemimpin tersebut dapat berkempen dengan lebih cekap kerana memiliki senarai perwakilan yang akan mengundi. Perkara itu tidak adil kepada calon lain, kata Zulkifli yang mendakwa senarai yang diperolehi daripada ibu pejabat DAP tidak dibekalkan kepada calon sepertinya.

"Senarai itu tidak diedarkan kepada calon-calon lain. Mereka dah ada (senarai). Saya tak ada (senarai) dan saya terpaksa berkempen dalam 'gelap'," katanya sewaktu dihubungi Malaysiakini.

Sementara itu, ramai bertanya mana BERSIH??? Dimana Bersih yang patut membersihkann CEC DAP ini?

Dimana Ambiga yang sebelum ini lantang mahu bersihkan SPR?

Terang lagi jelas CEC DAP penuh dengan penipuan Diktator Lim anak beranak namun pihak Bersih bisu apabila melibatkan DAP. Ambiga dan A Samad Said sudah boleh membersihkan Jamban Jamban yang ada daripada terus sibuk untuk membersihkan pihak lain.

NGO Bersih juga sudah boleh dibakul sampahkan kerana takut membersihkan Jubor Cina DAP.



No comments:

Post a Comment